Wmo-reizigers geven regiotaxi ’s-Hertogenbosch een 8!

In de zomer van 2024 vond een groot klanttevredenheidsonderzoek plaats onder Wmo-reizigers die gebruikmaken van Regiotaxi ’s-Hertogenbosch. Bijna de helft van de 1.500 benaderde reizigers vulde de vragenlijst in, wat resulteert in een representatief beeld van hun ervaringen. Uit het onderzoek blijkt dat de regiotaxi over het algemeen positief beoordeeld wordt, met een gemiddelde score van een 8.

Tevreden over betrouwbaarheid en hulpvaardigheid chauffeurs

Een belangrijke uitkomst is dat reizigers vooral waarde hechten aan de punctualiteit van de regiotaxi. Maar liefst 75% van de deelnemers noemt ‘op tijd opgehaald worden’ het belangrijkste aspect. Daarnaast zijn reizigers erg tevreden over de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de chauffeurs, met een waardering van 96% voor de vriendelijkheid van de telefonisten en het hoge cijfer voor de terugbelservice.

Populaire vervoersmiddel voor sociale en medische afspraken

De regiotaxi blijkt vooral geliefd als vervoermiddel voor sociale activiteiten. Ruim 7 op de 10 reizigers gebruiken de taxi regelmatig voor bezoekjes aan familie en vrienden. Ook voor medische afspraken en boodschappen is de regiotaxi een populaire keuze.

Digitale innovaties in gebruik

De vernieuwde website en de 'regiotaxi 's-Hertogenbosch' app om ritten te reserveren van de regiotaxi worden goed ontvangen. Vooral de overzichtelijkheid en het gebruiksgemak worden door bezoekers geprezen. De app wordt door 16% van de reizigers gebruikt en krijgt een positieve waardering van 79%. Klanten kunnen de app downloaden via de App Store of Google Play. 

Nog ruimte voor verbetering

Hoewel de meeste Wmo-reizigers tevreden zijn over de dienstverlening, is er ruimte voor verbetering. Ongeveer 22% van de reizigers geeft aan soms niet geïnformeerd te worden bij vertragingen. Het percentage reizigers dat bekend is met de maximale omrijtijd is licht gedaald ten opzichte van voorgaande jaren.

Regiotaxi ’s-Hertogenbosch kijkt terug op positieve onderzoeksresultaten en blijft werken aan een veilige, betrouwbare en klantgerichte dienstverlening voor alle reizigers.